אני חושב שאדם שהוא מוגדר בעיני עצמו כ-לא מאמין .
אין לו מושג מערך החיים .
לגביו ל
"חיות ",פירושו - להעביר את הזמן עד הסוף .
ואם אפשר בסבבה ? מה טוב .
אין הוא נזקק לתשובה . מכיוון שהוא חושב -
כמות זמן חיים מול
כמות זמן חיים . אבל מכיוון שגם הלא מאמין מבין שאין הוא הבורא של עצמו , יש מקום לשאול - בהנחה ש..
הרי כל אחד (מהלא מאמינים ) מעדיף לחשוב שיש המשך , אולי כך יזכה גם הלא מאמין לגמול ושכר וחוויות שימשיכו ,הלא כן?
ישאל את עצמו הלא מאמין - מה הוא עושה עם ההיגיון של עצמו ?
מתעלם ממנו - בעבור נוחיות זמנית ?
קיימת באדם ידיעה סובייקטיבית בדבר הימצאות כוח עליון; זוהי ודאות פנימית החשה ומרגישה בקיומה של הנהגה עליונה.
הכרה זו יצוקה באדם משחר ילדותו; כשם שטבועה בו ההכרה הוודאית בקיומו שלו, כשם שאין הקיום והידיעה על אודותיו מותנים ואינם צריכים כל הוכחה, כך גם יודע האדם בפשטות ובוודאות שאין עליה ערעור והרהור, שיש לו תודעה חושבת ומרגישה, הלא היא הנשמה.
ההכרה האנושית בדבר כוח עליון אינה שונה מהכרת הקיום הפיזי של הפרט.
דרגה זו, שאין לה הוכחה, היא הדרגה הגבוהה ביותר של ידיעה. להלן מס' ציטוטים שיעזרו לי להבהיר :
פרופסור אלברט איינשטיין ''אינני מאמין שאלוקים משחק בקוביה עם העולם.''
''ספק גדול אם יימצא איש מדע מעמיק שאין דתיות מופלאה במינה מסגולות נפשו
. דתיות- השתוממות נפעמת על ההרמוניה שבסדרי בראשית, המגלה תבונה כזו שכל חכמה ובינה שבמחשבת אדם ועצתו אינן כנגדו אלא הבהוב עמום הבטל ומבוטל.
לעולם יש בורא.
ולא מובן לי כלל כיצד יצור אנושי כל כך אפסי יכול בכלל להבין משהו על עולמו של הבורא!'' ז'אן פול סארטר (פילוסוף) ''אלוקים הוא אנחה שאינה ניתנת לביטוי, השתולה במעמקי הנשמה.''
יוהן וולפגנג פון גתה ''בלב כל אחד מאתנו מצוי רגש האומר שיש יד בוראת, מכוונת ומנהיגה בטבע.''
פרופ' אלברט איינשטיין''החוויה היפה ביותר שאנו יכולים לראות היא המסתורין, זהו המקום לאמנות ולמדע אמיתיים. אדם, אשר חוויה זו זרה לו ואשר אינו מסוגל להתפעל ולעמוד בהתלהבות וביראה, חשוב כמת! עיניו עצומות! לדעת כי מה שאיננו ניתן להשגה על ידינו באמת קיים, ומגלה עצמו בחכמה העילאית והיופי הקורן ביותר, אשר אמצעינו הדלים מסוגלים לקלוט רק בצורות הפרימיטיביות ביותר, ידיעה זו, הרגשה זו, היא במרכז הדתיות האמיתית.''
(COE JE VOIS LE MONDE, עמ' 211-210)
רנה דקארט, הפילוסוף הצרפתיהוכיח את קיומו של האלוקים על דרך השלילה. הוא הפריך את המשפט ''אלוקים לא נמצא'' וקבע כי אפשר להוכיח את קיומו של הא-ל גם בדרך החיוב: לדעת אותו באמצעות הנפש, לחוש אותו בעזרת הרגש, להבינו בדרך הניסיון המעשי ולאמתו על ידי השכל. דקארט טען כי מעצם העובדה שבאדם טבוע מושג של ''הא-ל המושלם'', נובעת המסקנה כי א-ל זה קיים. לולי היה אלוקים בנמצא, לא היו הרגש והמושג האמורים באפשר.
וזה רק על קצה המזלג מהגיגי גדולי המדענים בהיסטוריה .
הם אינם רבנים ולא חשודים כחרדים .
הם פשוט אנשים חושבים . שאוהבים לחשוב מבלי לפחד "מה יגידו עליהם "
ושלא תחשוב חלילה שעל זה מתבססת היהדות באמונתה .
היהדות מקורה ביציאת מצרים ובמתן התורה לעיני כל - שם נתגלה ה' לכולם ברמה נבואית .
לא אנושית בכלל .
כאילו פתח ה' את כל הרקיעים והוכיח לכל היהודים שם בצורה הברורה והחזקה ביותר
שה' הוא מלך על הארץ ומלכותו בכל מושלת .
ולכן מאז ועד היום שומרים אנחנו על המסורת באדיקות עצומה .
ומעבירים את התורה מאיש לבנו עד עולם .
בברכה .