כלכליסט פרסמו כתבה של אביגיל גוטמן שהיא סמנכ"לית מודיעין וסקיוריטי בחברת סינמדיה. כתבה בעיתון כלכליסט? העיתון הכלכלי המוביל במדינה? סליחה, פרסומת בוטה ללא בדיקת עובדות מינימלית מצד מערכת "העיתון".
למי שלא מכיר, חברת סינמדיה היא החברה הישראלית NDS, החברה שמייצרת ל HOT ו yes את כרטיסי ההצפנה של הממירים. במאמרה של אביגיל גוטמן היא מדברת על מחקר שמומן, הפלא ופלא, ע"י אותה סינמדיה בו הם מצאו ש-84% בקרב 6,000 אוהדי כדורגל צופים בשידורי ספורט באופן פיראטי. וזה לא הסוף! (ככה במאמר) "הפיראטיות גולשת בקלות לגניבת זהויות, שזולגות לרשת האפלה וגם מכפילה ומשלשת הפצה של וירוסים ונוזקות, תוך פגיעה במשתמשי הקצה". אז מכפילה או משלשת? למי אכפת, העיקר לזרוק סיסמאות באוויר.
חשוב לענות לאביגיל גוטמן שלאוהדי הספורט אין שום אפשרות לשלם על שידורי ספורט חוקיים כי שני המונופולים שמחזיקים בישראל בשידורי ספורט בכלל לא מציעים שירות חוקי לצפייה. אם אתם בחו"ל? בבקשה, יש תשתית מוכנה ורק תשלמו. תושבי ישראל? תשלמו מס על זה שאתם צריכים להיות לקוחות הוט / יס / סלקום / פרטנר.
אביגיל גוטמן מחברת סינמדיה קוראת לממשלה לחוקק חוקים להטמעת טכנולוגיות שיוכלו להוריד מהאוויר שידורים ישירים של תכנים פיראטיים. בטח זה מוצר שחברת סינמדיה מוכרת...
אביגיל גוטמן היקרה, הדבר האחרון שהציבור בישראל צריך זה עוד חקיקה מיותרת שתשית עלויות על חברות השידורים שישיתו את העלויות על הצרכנים. הפיראטים יוכלו למצוא פתרונות עוקפים לזה, בדיוק כמו לכל מנגנוני ההגנה שיצאו במהלך השנים. מחקרים (מחקרים אמיתיים ולא מחקרים מבושלים כמו המחקר שלכם) הראו שהנגשה של תכנים היא המנוע המוביל להפחתת הפיראטיות, כמו Spotify או Apple Music שבעלות חודשית קבועה (וזולה) מציעים גישה לכל מאגר המוסיקה שרק רוצים.
רוצים להילחם בפיראטיות? תציעו אפשרויות חוקיות. הפתרון שאביגיל גוטמן מציעה הוא פשוט לנעול את המוצר הקיים מאחורי מנעול נוסף.