עבור אל תוכן

חוקי הפורום - נא לקרוא

תמונה

אני לא רוצה לאבד את המקום שלי !


  • הנושא נעול הנושא נעול
43 תגובות לנושא זה

#1 helpy4

helpy4

    אני בחבר'ה

  • רשומים
  • ****
  • 612 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎02:36

תמונה שפורסמה
חיפשתי שם לנושא הזה ואין יותר מתאים ממנו

אני לא סתם איש חרדי ,קדם לזה אירוע אחד ששינה את חיי
אמנם קרו מאז המון אירועים מרכזיים שעשו את העבודה הזו שנקראת בעיני התפקחות
אבל האירוע הזה היה הראשון
אני לא בא כאן להלאות אתכם בסיפורים אישיים
זה נוגע אליכם ישירות
אני מציע שכל אחד כאן יכנס להתבטא בנושא הזה , מכיוון שהוא נוגע אליכם ולחייכם לאבותיכם ולילדיכם אחריכם עד עולם .
תמונה שפורסמה
זה היה בכיתה ה' או ד'
למדתי בביה"ס רגיל כמוכם , לא הייתי דתי בכלל
ועד לאותו רגע לא הבנתי מה זה חשוב בכלל

המורה דיברה על זהות יהודית
היא דיברה בתמימות על כך שאנו יהודים מכיוון שאנו בני מישפחה אחת
אנו ילדיהם של אברהם יצחק ויעקב
השיעור היה בכלל שיעור על היסטוריה
ואיך שהוא הגענו בעיקבות דיון ושאלות לנושא הזה
תמונה שפורסמה

התבוללות


את המילה הזו שמעתי לראשונה ממנה
מישהו שאל איך זה יכול ליהיות שיצאנו ממצרים 600 אלף ועד היום אנחנו בקושי כמה מיליונים ?
הרי היינו אמורים ליהיות על פי כל קני מידה כ-2 מילארד יהודים

המורה הפנתה אותנו לנתון קשה מאוד
"אינני יודעת כיצד בדיוק זה קרה , היו המון מילחמות ושמדות שהעם שלנו עבר ...אבל ישנו גם המושג התבוללות "

המורה , מה זה התבוללות ?

שכשיהודי מיתחתן עם גויה , ילדיו הם גויים . ואם זה ההיפך הילדים יהודים .

מי קובע ?

ההלכה היהודית קובעת שיהודי הוא מי שאימו היא יהודיה .

נו , אז למה הם רוצים ליהיות גויים ?

הם מתאהבים , ורוצים לחיות ככה וזהו .

יש כאלה הרבה ?

כן , היום בארה"ב יש כ-80 אחוז מתבוללים , בגרמניה לבדה לפני השואה היו כ-60 אחוז מתבוללים .
תמונה שפורסמה
בקיצור מה שאני הבנתי מהשיעור הזה , הוא :
שאם אני רוצה להשאר יהודי וחלק מהעם הזה ,אין לי בעיה
אבל אם אני אתחתן עם גויה ילדי יהיו גויים

חשבתי לעצמי תוך כדי השיעור , "מה העניין הזה ? לאבד את מקומך בשרשרת היהודית ?!
איזה דפוקים האנשים האלה .
אם ילדיהם ונכדיהם יהיו גויים , מה הטעם בכלל כבר עכשיו ליהיות יהודי ?
מה הטעם לעשות ברית מילה או בר מיצווה

מה טעם היה שאבותי עונו והושמדו על היותם יהודים ?
תמונה שפורסמה
מה טעם היה בנס מגילת אסתר בפורים ?
מה טעם היה בחגיגת חנוכה שניצחנו את היוונים כי רצינו לשמור על זהותינו כיהודים ?

הרי זה ממש לא לרצוני - אני רוצה ליהיות שייך לעם ישראל לעולם !

אני אוהב כל כך את העם שלי , זה כל העניין כאן .

ואני רוצה להשאר חלק ממנו לעולמים !!!

ואז חשבתי ... איך אני מבטיח את זה שלעולם לא יתפתה מי מילדי להתחתן עם גויה ?

שמתי לב לאחר זמן שרק אותם אלה שהיו דתיים ושמרו על כל המיצוות , אצלם לא היתה היתבוללות .
זה היה פשוט ברור .

אם כן מה היתה מסקנתי ? שכל היהודים שאני בעצם מכיר , וכל היהודים שנימצאים כרגע בעולם
הם כאן , מכח ההחלטה שלהם לא להתחתן עם הגויים ולא להתערבב
תמונה שפורסמה

זאת אומרת שכולם בעצם היו דתיים .
כי רק אצלם אין את הבעיה הזו !

החלטתי שם בכיתה בשורה השלישית משמאל , מול המורה שהמשיכה בשיעור ש... " אני חייב ביום מן הימים ליהיות דתי ! "

וכך זה המשיך לקנן בי ...
מדי פעם בחיי עלתה המחשבה הזו , ודחיתי ודחיתי את הרגע הזה

אבל בורא עולם ריחם עלי
שאגיע להגשימה בדרך לא דרך .
כמעט בלי שאתאמץ .

תמונה שפורסמה

ויש לי עוד להאריך , מדוע ניזכרתי בזה .
אבל אני אמשיך מחר ...



תמונה שפורסמה
--------------------------------

#2 אלמוני_פלמוני

אלמוני_פלמוני

    אני בחבר'ה

  • מתרגמי רשת
  • ****
  • 862 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎11:22

לרות המואביה היה מספיק להגיד: "עמך - עמי, אלוהיך - אלוהי" כדי להצטרף לעם שלנו. אם הרבנים "שלך" לא היו עושים את המוות לכל מי שמעוניין להתגייר (מכל מני סיבות - ולו רק כדי להתחתן עם יהודי/ה), עניין נישואי התערובת לא היה גורם כ"כ משמעותי בהקטנת מספר היהודים. זה שעד תקופת ההשכלה כולם היו דתיים לא אומר כלום. הדבר העיקרי שזכור לי משיעורי התנ"ך בבית הספר הוא שכמעט בכל תקופת הממלכות (ישראל ויהודה) "העם עשה הרע בעיני ה'" (גם מבחינה חברתית/מוסרית וגם מבחינת עבודת אלילים). אמנם היום הדתיים לא מקימים במות לבעל ולאשרה, אבל עבודת האלילים שלהם (מבחינת קמעות, מים קדושים, קברי צדיקים, סגידה לרבנים... "הרבי מלובאביץ' - מלך המשיח" - נו, באמת...) היא לא פחות חמורה. אם אלוהי המקרא היה בא לבקר אצלנו, לדעתי הוא היה מוצא שהחילונים הרבה יותר יהודים במהות מרוב הדתיים.
מכיוןן שהנהלת הפורום מסרבת למחוק את המשתמש שלי, אני נאלץ לנקוט בטריק
שיימנע ממני להיכנס לפורום עם שם המשתמש שלי. נא לא לשלוח לי פה הודעות
פרטיות! תודה.

#3 amits

amits

    אני קצת ביישן

  • רשומים
  • **
  • 61 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎13:11

סיפור מעניין- אישי שלך?

לאלמוני- אתה צריך להבין שהיהדות המקורית (בניגוד מוחלט לרפורמית) לא מעודדת מסיונריות. תחשוב על זה ככה- יהדות זה קודם כל לאום ורק אחר כך דת, אז מה תגיד על סיני שיחליט פתאום לשנות את הלאום שלו לאיטלקי? בנוסף, לפי היהדות, ליהודי יש את המצוות שלו ולגוי יש את המצוות שלו ושניהם יכולים להגיע לגן עדן בניגוד למה שאומרות הרבה דתות אחרות. הרפורמים אגב הם בגישה שלך, ממגיירים כמה שיותר רק בשביל הסטטיסטיקה, וזה לא משנה שאותו מתגייר לא מקיים אפילו מצוות בסיסיות. זה דבר ששואב מהעם היהודי את הייחוד שלו, הסגולה.
ההשוואה שלך בין עבודת אלילים לתפילה על קברי צדיקים מעידה על בורות מוחלטת, הרי כשאני עולה לקבר צדיק ומתפלל- למי אני מתפלל?!

#4 LAKOTA

LAKOTA

    כבר לא רוצים לזכור את השם שלי

  • רשומים
  • *****
  • 1,113 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎13:16

זה שמצאת את עצמך וכיף לך אחלה שמחה מאוד בשבילך, לי נוח בתוך עורי בתוך הבועה שלי
ואותי זה מספק מא' ועד ת'

יש משהו בדבריך פלוני, וגם בשלך עמית

#5 אלמוני_פלמוני

אלמוני_פלמוני

    אני בחבר'ה

  • מתרגמי רשת
  • ****
  • 862 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎13:39

סיפור מעניין- אישי שלך?

לאלמוני- אתה צריך להבין שהיהדות המקורית (בניגוד מוחלט לרפורמית) לא מעודדת מסיונריות. תחשוב על זה ככה- יהדות זה קודם כל לאום ורק אחר כך דת, אז מה תגיד על סיני שיחליט פתאום לשנות את הלאום שלו לאיטלקי? בנוסף, לפי היהדות, ליהודי יש את המצוות שלו ולגוי יש את המצוות שלו ושניהם יכולים להגיע לגן עדן בניגוד למה שאומרות הרבה דתות אחרות. הרפורמים אגב הם בגישה שלך, ממגיירים כמה שיותר רק בשביל הסטטיסטיקה, וזה לא משנה שאותו מתגייר לא מקיים אפילו מצוות בסיסיות. זה דבר ששואב מהעם היהודי את הייחוד שלו, הסגולה.
ההשוואה שלך בין עבודת אלילים לתפילה על קברי צדיקים מעידה על בורות מוחלטת, הרי כשאני עולה לקבר צדיק ומתפלל- למי אני מתפלל?!


לא דיברתי על מיסיונריות (=הפצת הדת שלך, ביוזמתך, בקרב אנשים אחרים, לפעמים אפילו בכח ובכפייה). דיברתי על לגייר אנשים שרוצים להיות יהודים מיוזמתם.

בעניין קברי צדיקים: ביהדות המקורית, בניגוד לדתות אליליות (וגם בניגוד לנצרות הקתולית), הקשר בין אדם לאלוהיו הוא קשר ישיר - ללא מתווכים. לכן, בתפילות על קברי צדיקים יש אלמנט של עבודה זרה (דרך אגב, מנהג העלייה לקברי צדיקים זה בהשפעת דתות אחרות, זה לא חלק מהיהדות המקורית).
מכיוןן שהנהלת הפורום מסרבת למחוק את המשתמש שלי, אני נאלץ לנקוט בטריק
שיימנע ממני להיכנס לפורום עם שם המשתמש שלי. נא לא לשלוח לי פה הודעות
פרטיות! תודה.

#6 winnie

winnie

    רק הגעתי

  • רשומים
  • *
  • 16 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎13:41

הלפי הסיפור שלך הוא באמת יפה, ולדעתי הוא מבטא את הסגולה הפנימית השורשית שיש בכל יהודי. וזה מה שהתעורר בך.

עמית - אתה כמובן צודק שהיהדות היא קודם כל לאום ורק אח"כ דת. אפשר לראות את זה בברור מהמסופר בספר בראשית ושמות.
שאנחנו בגלות, דווקא כדי לשמור על הזהות היהודית אנחנו חייבים את הדת והמצוות. וזה בעצם מה ששמר עלינו בכל שנות הגלות הארוכות.
כל עניין החילונות הוא תופעה מאד חדשה של ה 200 שנים האחרונות בערך.
כיום שאנחנו סוף סוף בעצמאות מדינית בארץ ישראל, הזהות הלאומית תופסת דגש יותר. חלק גדול מאיתנו גילה שאפשר לשמור על זהות יהודית, גם מבלי לשמור מצוות. זה נכון אבל לתקופה קצרה.
בלי הדבר האמיתי שמאחד אותנו, ורק הוא יאחד אותנו תמיד, אנחנו נתפורר חו"ח.

בעניין קברי צדיקים: ביהדות המקורית, בניגוד לדתות אליליות (וגם בניגוד לנצרות הקתולית), הקשר בין אדם לאלוהיו הוא קשר ישיר - ללא מתווכים

זה פשוט לא נכון. בדיוק הפוך
הקב"ה נגלה אלינו במעמד הר סיני, ואז הוא ניגלה לעם כולו.
הקשר מאז לקב"ה הוא תמיד דרך הקשר של כלל האומה.
היהדות היא אינה דת פרטית, אלא אך ורק דרך האומה כולה. "ואתם תהיו לי לממלכת כוהנים וגוי קדוש"
ואם תקרא טוב את התנ"כ אז גם תגלה שכל עניין התפילה היה תמיד דרך הנביאים, ולא תפילה של אנשים פרטיים.
אתה גם כנראה לא מבין מה זה בדיוק העליה לקברי צדיקים. אתה לא מתפלל לצדיק עצמו. הצדיק הוא אינו אליל. התפילה שלנו היא אך ורק לקב"ה.
אנו מבקשים שבזכות הזכויות של אותו צדיק, הקב"ה יעזור גם לנו.

#7 A.z

A.z

    איי דריי

  • חבר של כבוד
  • *******
  • 5,487 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎13:49

אהבתי עד מאוד!!! :D
תודה רבה הלפי! :D

#8 LAKOTA

LAKOTA

    כבר לא רוצים לזכור את השם שלי

  • רשומים
  • *****
  • 1,113 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎14:00

וויני אתה בעצם מתכוון שהצדיק הינו מן "תיעול"?

רגע עכשיו הבנתי משהו, אז למעשה הולכים לבית כנסת ואומרים את אותה תפילה בכדי שהאנרגיה של התפילה
תהיה "עבה" יותר מתפילתו של היחיד?

#9 A.z

A.z

    איי דריי

  • חבר של כבוד
  • *******
  • 5,487 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎14:05

בעניין קברי צדיקים: ביהדות המקורית, בניגוד לדתות אליליות (וגם בניגוד לנצרות הקתולית), הקשר בין אדם לאלוהיו הוא קשר ישיר - ללא מתווכים. לכן, בתפילות על קברי צדיקים יש אלמנט של עבודה זרה (דרך אגב, מנהג העלייה לקברי צדיקים זה בהשפעת דתות אחרות, זה לא חלק מהיהדות המקורית).


מה אתה מדבר שטויות במיץ?!

תפילה על קבר הצדיק זה בשביל שהזכות שלו תעמוד לנו בתפילה שלנו.

ואם כבר, הנוצרים העתיקו מאיתנו את המנהג לעלות לקברות צדיקים.
מה הם לא העתיקו מאיתנו?

#10 A.z

A.z

    איי דריי

  • חבר של כבוד
  • *******
  • 5,487 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎14:06

וויני אתה בעצם מתכוון שהצדיק הינו מן "תיעול"?

רגע עכשיו הבנתי משהו, אז למעשה הולכים לבית כנסת ואומרים את אותה תפילה בכדי שהאנרגיה של התפילה
תהיה "עבה" יותר מתפילתו של היחיד?

אנחנו הולכים לביה"כ להתפלל במניין משום שכשיש עשרה אנשים או יותר בביה"כ אז יש שכינה.

#11 אלמוני_פלמוני

אלמוני_פלמוני

    אני בחבר'ה

  • מתרגמי רשת
  • ****
  • 862 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎14:48

בעניין קברי צדיקים: ביהדות המקורית, בניגוד לדתות אליליות (וגם בניגוד לנצרות הקתולית), הקשר בין אדם לאלוהיו הוא קשר ישיר - ללא מתווכים. לכן, בתפילות על קברי צדיקים יש אלמנט של עבודה זרה (דרך אגב, מנהג העלייה לקברי צדיקים זה בהשפעת דתות אחרות, זה לא חלק מהיהדות המקורית).


מה אתה מדבר שטויות במיץ?!

תפילה על קבר הצדיק זה בשביל שהזכות שלו תעמוד לנו בתפילה שלנו.

ואם כבר, הנוצרים העתיקו מאיתנו את המנהג לעלות לקברות צדיקים.
מה הם לא העתיקו מאיתנו?


אני לא מדבר שטויות. עלייה לקברי צדיקים זה מנהג שלא היה קיים לפני הגלות. הוא חדר ליהדות מהאיסלאם (כמדומני). אני מציע לך לקרוא את התנ"ך ומקורות עתיקים אחרים (מלפני ימי הביניים) ולבדוק אם היה קיים מנהג כזה. גם האמונה בגן-עדן ובגיהנום היא אמונה יחסית מאוחרת (סוף תקופת בית שני). "גן העדן" של ספר בראשית הוא מקום ארצי לחלוטין - אם כבר מתייחסים בתנ"ך ל"עולם הבא" (בסיפור עם שאול, בעלת האוב ושמואל) - אז מדובר ב"שאול" - מקום שכל המתים "הולכים" אליו - ולא ב"גן-עדן" או "גיהנום". חוץ מזה לא הבנת אותי כשדיברתי על "מתווכים". בכלל לא טענתי שהיהדות היא "דת פרטית". האלוהים הוא אותו אלוהים כללי (של כולם). הקשר בין אדם ל אלוהיו הוא ישיר, ללא מתווך בדמות צדיק או כוהן דת. לרב יהודי ולכומר קתולי אמורה להיות מהות שונה לחלוטין מבחינת תפקידם הדתי. אבל הויכוח ביננו הוא ויכוח סרק. אדם דתי בן ימינו לעולם לא יודה בכך שהיהדות אימצה לעצמה אלמנטים מדתות אחרות במשך הדורות הארוכים של הגלות (גם אם יביאו לו אלף הוכחות, הרי הוא יעדיף להאמין למה שהרב שלו אומר לו ללא שום קשר לאמת ההיסטורית).
מכיוןן שהנהלת הפורום מסרבת למחוק את המשתמש שלי, אני נאלץ לנקוט בטריק
שיימנע ממני להיכנס לפורום עם שם המשתמש שלי. נא לא לשלוח לי פה הודעות
פרטיות! תודה.

#12 winnie

winnie

    רק הגעתי

  • רשומים
  • *
  • 16 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎15:00

A.z כבר נתן את תמצית התשובה.

צריך להבין דבר מאד חשוב - היהדות אינה דת פרטית. וזה בדיוק עניינו המיוחד של עם ישראל - אנו מגלים את הקדושה שבציבור.
יש צדיקים גם בין הגויים, אבל הם אנשים פרטיים והשפעתם היא פרטית.
רק בנו - בעם ישראל קדושת הכלל מתגלה, וזאת אחת הסיבות העיקריות שאנו קיבלתנו את התורה ועל ידינו מתגלה האור האלוקי.
עיקר המגמה שלנו בעולם היא לקדש שם שמיים ולחבר את כל העולם לבורא עולם. כדי לעשות את זה אנו חייבים לפעול מתוך כלל האומה הישראלית ולמען כלל האנושות. וזה בא לידי ביטוי גם בתפילה במניין.
גם בתפילת 18 אנו בעצם מבקשים למען כלל האומה (ולא בקשות פרטיות). טובת כלל האומה היא טובת כל יחיד מישראל.

בתהילים פרק פב פסוק א נאמר : אלוקים נצב בעדת אל"
גם שיחיד מתפלל שכינה שורה עימו, אבל יש מדרגות בשכינה, וכאשר 10 אנשים מתפללים ביחד או עוסקים בדבר שבקדושה אש השכינה גדולה יותר.
ישנם גם דברים שבקדושה שחכמים תיקנו שאפשר לאמר רק אם יש לפחות מניין של אנשים. אדם שמתפלל ביחידות אינו יכול לאמר אותם.

אלמוני_פלמוני
האמונה בגן עדן ובכלל בהישארות הנשמה לאחר כליון הגוף היא אמונה בסיסית והיתה קיימת מאז ומתמיד.
אולי כדאי שתקרא את התנכ לעומק ואז תראה שהטעות היא בידך. זאת ממש לא אמונה מאוחרת, ואפשר לראות רמזים לכך בתורה עצמה.
זה התפתח בתקופה מאוחרת יותר, אבל לא בגלל שזה לא היה קיים כבר קודם.
לא היה צורך קודם להתעסק עם זה, כי שכינה שרתה בעולם שלנו באופן גלוי, והקב"ה התגלה באופן כמעט שוטף. אם אנו נפגשים עמו בעולם שלנו, אז בשביל יש צורך להתעסק בעולם הבא?
ששכינה פסקה מלהתגלות היה צורך להתעסק יותר בחיים שמעבר לחיים שלנו - מקום בו ניפגש שוב עם הבורא, ולכן החלו לדבר יותר על גן עדן וגיהנום.

ואם כבר הזכרת את שמואל, אז דווקא אם תקרא את ספר שמואל תגלה שהקשר עם הקב"ה לא היה קשר ישיר של תפילה היחיד, אלא דרך הנביא!
כך שאתה שוב טועה

#13 helpy4

helpy4

    אני בחבר'ה

  • רשומים
  • ****
  • 612 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎22:27

3]

לרות המואביה היה מספיק להגיד: "עמך - עמי, אלוהיך - אלוהי" כדי להצטרף לעם שלנו. אם הרבנים "שלך" לא היו עושים את המוות לכל מי שמעוניין להתגייר (מכל מני סיבות - ולו רק כדי להתחתן עם יהודי/ה), עניין נישואי התערובת לא היה גורם כ"כ משמעותי בהקטנת מספר היהודים. זה שעד תקופת ההשכלה כולם היו דתיים לא אומר כלום.


צר לי על דבריך , הם נובעים מחוסר ידיעה (וזו לא בושה בכלל , אני עצמי לדוגמא חסר ידיעות בפיזיקה גרעינית ,ולא מתבייש כלל בזה )
רות המואביה התגיירה כמו שצריך עפ"י ההלכה ,ספר רות נכתב ע"י נביאים בכדי ללמד אותנו המון עיניינים ,ספרי הנביאים והכתובים הם לא עיתון או ספר הרפתקאות .

הרבנים לא עושים מוות לאף גר שרוצה באמת ובתמים להתצטרף לעם ישראל ולשמור תורה ומיצוות .
עפ"י ההלכה יש לבדוק אם כוונתו תמימה או שמה יש לו איזה צד רווח שאינו מן העניין (כגון שהוא מאוהב ורוצה להתחתן וכדו' )
הגיור נועד בעבור גויים שמאמינים בה' יתברך ומקבלים עליהם עול מיצוות - 100 אחוז

לגבי ההערה האחרונה שלך (המודגשת ), זה לא אומר כלום ?!!
זה בהחלט אומר !
זה אומר שעם ישראל לא קיבל גרים ולא היו בקירבו חילונים
ואם היו , הם נעלמו עם הדורות בעירבוב העמים

התוצאה של 13 מיליון יהודים בעולם היום , היא רק מסיבה זו של חילוניות או היתבוללות

ואני תיכף אאריך בעניין .

עמית שאל :

סיפור מעניין- אישי שלך?


כן , לא היה ברור מספיק ?

הקדמה והסבר חשוב

עם ישראל נוסד ע"י הקב"ה והפך לעם לראשונה במעמד הר סיני
לפני כן היינו מישפחה גדולה , בניו של אברהם יצחק ויעקב
הם היו מאוד מאמינים בה' ,ובעקבות ניסיונות שנתנסו כל אחד בניפרד , הבטיח להם ה' את הסגולה
ליהיות עם שיבצע את תכלית בריאת העולם
תכלית זאת מיתבצעת ע"י קיום התורה בלבד
לימוד התורה וקיום מיצוותיה

לפני כן עוברים עם ישראל תהליך גיבוש מהמדהימים בהיסטוריה - הם עוברים את "שואת מיצרים "
המיצרים מטביעים ביאור את ילדיהם , המיצרים משתעבדים בהם
ועם ישראל (חוץ משבט לוי ,שממשיך ללמוד תורה באהליו ולא משועבד כלל )
הופך לעם של עבדים במיצרים , אבל אף על פי שהם סובלים , הם זוכרים את ההבטחה לגאולה ולמתן תורה ומחכים בסבלנות .
לאות ולראיה כי הם נאמנים לה' , הם לא משנים את שמותיהם העיבריים ולא משנים את לבושם
מעבר לכך , הם אינם מסוגלים (מלבד שבט לוי ,כמובן שנשאר חרדי במלוא מובן המילה )
ובאמת ה' לא אליהם בטענות מכיוון שעדיין לא נישבעו לו ולתורתו אמונים
במיצרים עם ישראל מונה כ-10 מיליון יהודים
לאחר עשר המכות ובשורת הגאולה ע"י משה
רק 2 מיליון יהודים יוצאים למידבר ... היתר נאבדים בתוך העם המיצרי או מתים במכת חושך .
אותו חלק קטן מהעם (בסה"כ חמישית )
יוצא אל המידבר
זהו ניסיון קשה מאין כמוהו

למרות הניסים הגדולים שחזו בעיניהם במיצרים ,קשה לאדם נורמלי לצאת אל המידבר ללא אוכל ומיצרכים , למסע שלא יודעים מתי יגמר
ועל כך אומר ה' בנבואה " זכרתי לך חסד נעורייך , אהבת כלולותיך , לכתך אחרי במידבר בארץ לא זרועה "

דמו בנפשכם - חתן בא לקחת את הכלה
איפה נגור ? היא שואלת
הוא עונה חכי ותראי .
מתי ? היא שואלת
והוא עונה אמונה

לאן הולכים ? ולאן תיקח אותי ? !!!
למידבר

בגלל אותה מסירות נפש של העם היקר הזה , ובגלל ההבטחה לאבות הקדושים
עם ישראל זוכה לקבלת התורה .

לפני קבלת התורה שואל ה' בשנית ,בדוח שיח מהמם המופיע בפרשת יתרו בספר שמות (וראוי לכל אחד לדעת אותו על פה )
ועם ישראל עונה : "כל אשר דיבר ה' , נעשה "

ובמעמד זה הוא הופך לעמו של ה' - יצאנו מעבדות אחת לעבדות אחרת

ומרגע שניתנה התורה היא ומיצוותיה - עם ישראל מתחיל במיבחנים קשים , כבר במידבר הם ניבחנים בחטא העגל ובמן ובהוצאת דיבת הארץ
והם לעיתים נענשים מיד ולעיתים לאחר זמן
כך זה נימשך לאורך הגלויות הארוכות
תקופות מסויימות ה' שולח נביאים שיגידו לעם את דבריו
ולאחר ירידת הדורות (כשכבר קשה לבוא בטענות חזקות לעם חלש ) ה' מפסיק את עניין הנבואה .
ובכל זאת , הוא אומר להם במפורש בנבואה האחרונה
"חברים , היו חזקים , וכשיגיע הזמן הראוי מבחינתכם , אביא לכם גאולה שלימה כפי שהבטחתי "
ועם המילים האלה של הנביא מלאכי , עם ישראל יוצא לגלות ארוכה
הגלות היא בעצם מיבחן ארוך יותר וקשה יותר
אבל עם תביעה פחותה יותר , תוך התחשבות מצד ה' בעיתות הזמן
ה' מאריך אפו וממתין זמן רב לפני שמנחית מכה
אבל כל מכה , מעוררת שוב את האמונה שאין לנו עוד מלבדו .

כל מי שמעיין בדפי ההיסטוריה , נידהם ..
אין כזה עם בעל יסורים בכל ההיסטוריה העולמית
שלמרות כל הקשיים
אינו מראה סימני גסיסה

נהפוכו >>>>>>>>>> דווקא בגלויות הקשות ביותר , עם ישראל מסר נפש על קיום התורה
ספרים רבים נכתבו
ובכל זמן וקושי , תמיד נישמעו בבתי המידרש קולותיהם של הלומדים
מס' הרבנים והקהילות החרדיות לדבר ה' כפי שמופיע בסדר הדורות הוא מאלף ממש

עד למאה ה18 , הניסיון היה מול דתות אחרות
ועם ישראל עמד בו בהצלחה
כמו סיירת מובחרת אנחנו
עברנו גיבושים קשים ותקופות איומות עברו עלינו
הצלחנו להוכיח בעצם קיומינו כי אנו נאמנים לה'

המצרים, הבבלים והפרסים עלו ומלאו את העולם בשאון הדר ויפעה, עד שהועם הזוהר והם שקעו ועברו מן העולם. היוונים והרומאים הלכו בעקבותיהם. עוררו רעש עצום ונעלמו. עמים אחרים הופיעו, נשאו ברמה את לפידם לזמן מה, אך הוא נשרף באש של עצמו ועתה, הם יושבים בצל, או אבדו בכלל.

היהודי ראה את כולם, הכה את כולם, והוא היום מה שהיה מאז. אינו מראה סימני שקיעה, לא האטה בכישוריו, וערנותו לא קהתה.

כולם בני תמותה בעולם, מלבד היהודים. כל הכוחות חולפים אך הוא נשאר. מה הוא סוד נצחיותו?


(Mark Twain, Harper’s Magazine, Sept 1899)


"... ואמנם, לפי הקריטריון המטריאליסטי והפוזיטיבי, צריכה היתה אומה זו מזמן לעבור מן העולם. קיומה היא תופעה מיסתורית ומופלאה, המעידה כי חיי אומה זו מתנהלים בכוח גזרה קדומה..."

(הפילוסוף הרוסי, ניקולאי ברדייב 1936, משמעותה של ההיסטוריה עמוד 86-87).


"מה זה יהודי? שאלה זו אינה מוזרה כפי שזה יכול להיראות תחילה. הבה נראה איזה מן יצור מיוחד הוא זה, שכל שליטי עולם וכל העמים העליבוהו ודיכאוהו וגירשוהו ורמסהו, רדפהו, שרפו, והטביעו, והוא, על אפם ועל חמתם, ממשיך לחיות ולהתקיים. מה זה יהודי - שלעולם לא הצליחו לפתותו בשום פיתויים שבעולם שמדכאיו הציעו לו בלבד שיתכחש לדתו ויטוש את אמונת אבותיו.

יהודי — הנו סמל הנצח. הוא שלא יכלו להשמידו לא טבח ולא עינויים; לא אש ולא חרב האינקוויזיציה לא הצליחו להכחידו. הוא אשר ראשון בישר דבר ה'; הוא אשר זמן רב כל-כך שמר על הנבואה ומסרה לאנושות כולה. עם כזה לא יכול להיעלם.

יהודי הנו הנצחי - הוא התגשמות הנצח.



(לב טולסטוי, מתוך מאמר שפורסם בג'ואיש וורלד - לונדון 1908)

אני מבקש להפעיל את כושר העיון וההבחנה והדימיון ,
על מי מדבר לב טולסטוי ?
את מי הוא ראה לנגד עיניו ?

הוא ראה את אותו יהודי שם בעירה הספון על ספרי הקודש .

האם אותו סופר רוסי , כשהיה מגיע לביקור בת"א ,והיה רואה בני נוער היה אומר את אותו הדבר ?!!

היה אומר : "אלו אנשים רגילים ,כמו בספרד ובטורקיה ובאמריקה , אין בהם משהו מיוחד . "

ואומרת ההלכה
- מי שרוצה להצתרף למסע הזה ולעם הזה .
חייב לעמוד במיבחנים של רצון אמיתי וכנה
כמו שכתוב במגילת רות "ותרא כי מתאמצת היא ללכת "

מי שרוצה להצטרף - סתם בשביל הסבבה , מקומו איננו איתנו (שלא לדבר על יהדות מתוך רצון לשחק במכבי ת"א וכדומה )
זה פשוט עלבון ליהדות לקבל אחד כזה

ועל פי ההלכה היהודית , גם אם כתוב על דלת ביתו יהודי , הוא איננו כזה .

המינימום הנידרש מאדם שרוצה להתקבל הוא לשמור על ספר החוקים - התורה
זאת אומרת שהוא חייב ליהיות דתי 100 אחוז

ומניסיוני עם מיפגשים בגרים אמיתיים ראיתי , הם חרדים יותר מחרדים
וניזהרים מלדבר טענה אחת על יהודים אמיתיים
כי הם פשוט מבינים את הנקודה הזו (- עשו לי טובה , למה שאקלקל ?)

מכאן ואילך הניסיון של העם לבש צורה חדשה

האם ללא ניסיונות של השמדה וגזירות , הוא ישמור על יהדותו מתוך עושר ושימחה ?

לפיכך נתן ה' לעם מכה חזקה בשואה
בה הגוי האדיב שהאמין בו הרפורמי והחילוני המצוי ,מחבר ספר על תורת הגזע !!!

ומשמיד אותו על חטא אחד ויחיד - על שהעז ליהיות יהודי

אתה בא ואומר שאתה עם ככל העמים ? אני אראה לך שאתה יהודי גם יהודי !!

ולכן השואה לא ניתפסת בהיגיון של אף אומה בעולם כמעשה טיבעי - כולם קוראים לה בשמות קשים של חוסר היגיון רציונלי.

מהו חילוני ומה הסכנה באורח חיים זה .

לאורך כל הגלויות היו יהודים שנפשם נקעה מהקושי לשרוד כיהודים ואיבדו את זהותם ע"י התבוללות
או ע"י פיתוח שיטות חדשות לקיבוצים שונים של אנשים שהמכנה המשותף שלהם , הינתקות מההלכה המסורה לנו מדור דור
הם ביצעו שינויים שיענו על מאוויהם
היו הצדוקים - שנעלמו מעל מפת ההיסטוריה והתערבבו אט אט בגויים
היו המיתיוונים - שחברו ליוונים
היו בייטוסים ושומרונים

והיום יש את הרפורמים - שם אין הלכה יהודית , אתה יהודי כי ככה זה , אתה יכול להתחתן עם גויה
אתה יכול שלא לעשות ברית מילה
ואישה יכולה לקיים מיצוות
העיקר בלב -

אבל מה נותר מדת זו ?
היום בארה"ב אחוז המתבוללים הוא 90 אחוז !!! זהו נתון שלא יאמן ממש .

כי אם אתה מתנתק ממערכת המיצוות אתה נחשד מיד כרפורמיסט או כגוי
אין להם מערכת שבודקת מי הוא יהודי אמיתי . כי הרי הם לא רוצים לפגוע באף אחד .

מה מבטיח לך שבינך לא יתחבר לגויה ?
רק דבר אחד - התורה וקיום המיצוות
כי אם אתה מחלל שבת ולא אוכל כשר
אתה יכול לגור איפה שרק תרצה - בין גויים אין מערכות כשרות ואין תורה בבית
בבית הספר אתה מתערב ביניהם וזהו ----ניגמר הסיפור

הסיכוי שאיזה מישפחה יהודית חרדית תאבד את זהותה הוא : א פ ס

למה ?

מכיוון שישנם איסורים על שתית יין במשותף עם הגוי
אסור לאכול ממאכליו
אסור להתחתן איתו
ועוד המון הלכות שמבדילות בין היהודי לגוי

לכן נישמרה הזהות לאורך כל הגלויות הארכות

ולכן כל מי שחי כיום בעולם כיהודי אמיתי - על פי ההלכה

גם אם הוא כרגע חילוני , הרי שאבותיו במבט קצר אחורה היו חרדים ממש או אפילו רבנים

בידקו בעמיכם ותיראו

כל אחד שיביט על מצבו הרוחני של הסב או האבא של הסב וימצא שהיה דתי או לפחות שומר תורה ומיצוות .

הוכחה פשוטה , הלא כן ?
[/size]

#14 אלמוני_פלמוני

אלמוני_פלמוני

    אני בחבר'ה

  • מתרגמי רשת
  • ****
  • 862 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎22:56

הסיכוי שאיזה מישפחה יהודית חרדית תאבד את זהותה הוא : א פ ס


באמת? אני מכיר די הרבה חרדים לשעבר (שנחשבו לבחורי ישיבה מבריקים) והיום הם חילונים גמורים, אתיאיסטים באידאולוגיה. יש משפחות חרדיות שלמות בבני ברק ובירושלים שחיות בחברה החרדית כמו אנוסים - חילונים גמורים בבית, וחרדים בחוץ. הם חיים ככה כי אין להם ברירה - בעולם החילוני הם לא יסתדרו (השכלה, פרנסה). אני לא מדבר איתך משמועות. אישית, בעצמי, ביקרתי בכמה בתים כאלה (הגיעו אלי דרך חבר של חבר של חבר כדי שאתן להם "שיעורים פרטיים" בחיים חילוניים.

אז הסיכוי הוא לא אפס. אנשים לא יודעים את זה, אבל יש יותר חרדים "שיוצאים בשאלה" מחילונים "שחוזרים בתשובה". החרדים היום הרבה יותר אדוקים בדת ממה שהיו היהודים אי פעם (יותר ממה שאבות אבותיהם היו). למה? כי הם בפאניקה. הם מרגישים שמאוד קשה לשמור על החברה החרדית בתנאים של ימינו, אז הם מתחרדים יותר, בתקווה שהילדים לא יוכלו לעזוב את החברה החרדית - אבל שום דבר לא יעזור להם. היציאה מהחברה החרדית תימשך, ולדעתי אף תגבר.

בעניין רות המואביה שלטענתך גויירה כהלכה - שטויות במיץ עגבניות. דיני הגיור הרבה יותר מאוחרים מהתקופה של הסיפור הזה. איך זה שבתנ"ך אין שום אזכור ל"לגיור לפי ההלכה"? (לא רק של רות, אין בכלל אזכור של תהליך כזה). ועוד נקודה בעניין גרים - הרי ידוע שהחשמונאים גיירו מואבים בכפייה (בטח לא לומדים את זה בישיבה שלך, אבל זה דבר ידוע בהיסטוריה היהודית). אז מי שגוייר בכפייה יכול להיות גר צדק? אם יתברר לך שאתה צאצא של מואבי שגוייר בכפייה לפני 2000 שנה, תפסיק להיות יהודי?
מכיוןן שהנהלת הפורום מסרבת למחוק את המשתמש שלי, אני נאלץ לנקוט בטריק
שיימנע ממני להיכנס לפורום עם שם המשתמש שלי. נא לא לשלוח לי פה הודעות
פרטיות! תודה.

#15 winnie

winnie

    רק הגעתי

  • רשומים
  • *
  • 16 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎23:18

יש כמה דברים שאינם מדוייקים והם מאד עקרוניים:

א. עם ישראל נוצר לראשונה עוד לפני הירידה למצריים. כשהקב"ה שינה את שמו על יעקב לישראל - אז נולד העם. בירידה למצרים הקב"ה קורא לו שוב יעקב, כי בגלות מצרים הפסקנו מלהיות עם.
ביציאת מצריים עם ישראל נולד מחדש. אבל זה היה עם יציאת מצרים ולפני מתן תורה.
עם ישראל הוא קודם כל לאום. דת ומצוות הגיעו רק אחר כך. והדברים מפורשים במסופר בספר שמות.
גם הדברים הראשונים אותם אומר הקב"ה בהר סיני הם

"כה תאמר לבית יעקב ותגיד ..... אתם ראיתם אשר..... ועתה אם שמוע תשמעו בקלי ושמרתם את בריתי והייתם לי סגלה .... ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש אלה הדברים אשר תדבר אל בני ישראל.
הקב"ה קודם כל רוצה שנהיה עם מיוחד וקדוש - ממלכה קדושה. עדיין לא מדובר פה על שום מצוות. והם מסכימים.

ב. נכון שספר שמות סיפר על מעשינו במצרים ונותן את הרושם שהיינו במצרים "צדיקים תמימים" ולא חטאנו ולא עשינו שום דבר רע, אבל זה בפרוש לא נכון. לא רק המדרשים מספרים אחרת, אלא יחזקאל הנביא בעצמו מגלה לנו יפה מאד שלא היה חטא שלא עשינו אותו במצריים. ויחזקאל לא חוסך ממש לא חוסך בבמילים בתאור שלו.

ג. לאמר שעם ישראל ישב במצרים וחיכה לגאולה זה בהחלט נכון, כי הם ידעו מהאבות שהקב"ה הבטיח להוציא אותנו מהגלות ולהחזיר אותנו לארץ ישראל.
אבל הם בפרוש לא חיכו למתן תורה ו/או מצוות!
כל מתן תורה במדבר בא להם בהפתעה גמורה.
ספר בראשית לא מדבר בשום מקום על מצוות. הקב"ה כורת עם האבות 7 בריתות ומבטיח להפוך אותנו לעם גדול ולתת לנו את ארץ ישראל, אבל אין שום דיבור על תורה ומצוות. רק באחת הבריתות עם אברהם מופיעה מצוורה אחת ויחידה שהיא ברית המילה.
וזה דבר מאד מאד עקרוני - ההבטחה לאבות להפוך אותנו לעם היא הבטחה לאומית, ולא הבטחה דתית שכוללת שמירה על מצוות.

במעמד הר סיני נכרתה הברית על תורה ומצוות, אבל זה לאחר שכבר נהפכנו לעם.

הדברים האלה לא באו להוריד מגדולת עם ישראל, ומהחוזק העצום שגילינו במשך השנים, כפי שכתבת בצדק. אלא דווקא להיפך.
רק שצריך להעמיד דברים על דיוקם כפי המסופר במפורש בתורה הקדושה שלנו

ד. לאמר שהשואה היתה מכה מאת ה', זה דבר נוראי ומיותר לחלוטין. תפיסה שגורמת להרבה מאד אנשים, ובצדק (!) להתרחק מהאמונה בקב"ה
הקב"ה אינו בעל מכולת עצבני שמנהל איתנו חשבונות, עורב לנו בפינה ומחכה ליום הדין כדי שיוכל "להנחית עלינו מכה".
זאת האנשה מוחלטת של הקב"ה, וזה דבר שלא מתאים (וזה בעדינות) לתפיסה האינסופית של בורא עולם.

אתה בעצמך אומר שזה לא נתפס בהיגיון, ואתה צודק. אז למה לחפש הסברים בכלל?
יש דברים שהם מעבר להבנתנו, ועלינו להבין שיש דברים שלא נוכל להבין, ולהפסיק לחפס תירוצים והסברים שלא רק לא מועילים, אלא גם סותרים את האמונה באינסופיות של הבורא.

ה. אתה מדבר על האדם החרדי, וזה התאים בזמן הגלות. משום שזה הדבר היחידי ששמר עלינו בגלות - קיום התורה והמצוות.
אבל הגיע הזמן להבין, שאנחנו בזמן גאולה! אנשים יכולים להיות יהודים גם מבלי לשמור תורה.
בארץ ישראל אנחנו קודם כל חוזרים לזהות הלאומית שלנו. וכמו שבתהליך ההיסטורי קודם נהפכנו לעם לאומי ורק אחר כך קיבלנו תורה ומצוות, כך התהליך קורה בזמננו - זמן הגאולה.
מתוך הזהות הלאומית, אנשים לאט לאט יחזרו לחיי תורה ומצוות. אבל ארץ ישראל אינה הגלות וצריך להבין את ההבדל הכל כך גדול והמשמעותי הזה.

בוודאי שלכל אחד מאיתנו בא ממשפחה שבמקורה היתה שומרת מצוות - כי זה היה בגלות.
אבל לולא החילונות היינו גם נשארים בגלות.

שלא תבין אותי לא נכון - בשום אופן לא באו דברי לעודד אי שמירת תורה ומצוות, אבל חייבים להבין את הכוחות העצומים שיש בחילונות כדי לחבר אותה עם תורה ומצוות.
החילונות לא צמחה לה ככה סתם - זה הכל מהלך אלוקי כחלק מהגאולה.
ואם נחזור שוב ליחזקאל - אז חזון העצמות היבשות מדבר על הגאולה שמתחילה דווקא באנשים רחוקים מאד מתורה ומצוות.

#16 helpy4

helpy4

    אני בחבר'ה

  • רשומים
  • ****
  • 612 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎23:37

הסיכוי שאיזה מישפחה יהודית חרדית תאבד את זהותה הוא : א פ ס


באמת? אני מכיר די הרבה חרדים לשעבר (שנחשבו לבחורי ישיבה מבריקים) והיום הם חילונים גמורים, אתיאיסטים באידאולוגיה. יש משפחות חרדיות שלמות בבני ברק ובירושלים שחיות בחברה החרדית כמו אנוסים - חילונים גמורים בבית, וחרדים בחוץ. הם חיים ככה כי אין להם ברירה - בעולם החילוני הם לא יסתדרו (השכלה, פרנסה). אני לא מדבר איתך משמועות. אישית, בעצמי, ביקרתי בכמה בתים כאלה (הגיעו אלי דרך חבר של חבר של חבר כדי שאתן להם "שיעורים פרטיים" בחיים חילוניים.

אז הסיכוי הוא לא אפס. אנשים לא יודעים את זה, אבל יש יותר חרדים "שיוצאים בשאלה" מחילונים "שחוזרים בתשובה". החרדים היום הרבה יותר אדוקים בדת ממה שהיו היהודים אי פעם (יותר ממה שאבות אבותיהם היו). למה? כי הם בפאניקה. הם מרגישים שמאוד קשה לשמור על החברה החרדית בתנאים של ימינו, אז הם מתחרדים יותר, בתקווה שהילדים לא יוכלו לעזוב את החברה החרדית - אבל שום דבר לא יעזור להם. היציאה מהחברה החרדית תימשך, ולדעתי אף תגבר.

בעניין רות המואביה שלטענתך גויירה כהלכה - שטויות במיץ עגבניות. דיני הגיור הרבה יותר מאוחרים מהתקופה של הסיפור הזה. איך זה שבתנ"ך אין שום אזכור ל"לגיור לפי ההלכה"? (לא רק של רות, אין בכלל אזכור של תהליך כזה). ועוד נקודה בעניין גרים - הרי ידוע שהחשמונאים גיירו מואבים בכפייה (בטח לא לומדים את זה בישיבה שלך, אבל זה דבר ידוע בהיסטוריה היהודית). אז מי שגוייר בכפייה יכול להיות גר צדק? אם יתברר לך שאתה צאצא של מואבי שגוייר בכפייה לפני 2000 שנה, תפסיק להיות יהודי?


אתה לא מבין עיברית ?
אמרתי מישפחה חרדית (לא כאילו חרדית ולא מודרנית ולא כזאת שלא מקפידה על ההלכה בקלה ובחמורה )
חרדית מבחינתי זה : ח ר ד י ת ל ד ב ר ה '

זה יותר ברור ?



לגבי רות :
וַתֹּאמֶר רוּת אַל-תִּפְגְּעִי-בִי לְעָזְבֵךְ לָשׁוּב מֵאַחֲרָיִךְ כִּי אֶל-אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין עַמֵּךְ עַמִּי וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי:
יז בַּאֲשֶׁר תָּמוּתִי אָמוּת וְשָׁם אֶקָּבֵר כֹּה- יַעֲשֶׂה יְהֹוָה לִי וְכֹה יֹסִיף כִּי הַמָּוֶת יַפְרִיד בֵּינִי וּבֵינֵךְ:
יח וַתֵּרֶא כִּי-מִתְאַמֶּצֶת הִיא לָלֶכֶת אִתָּהּ וַתֶּחְדַּל לְדַבֵּר אֵלֶיהָ:

וכתוב במידרש רבה :

וַתֹּאמֶר רוּת אַל תִּפְגְּעִי בִי לְעָזְבֵךְ לָשׁוּב מֵאַחֲרָיִךְ
שואל המידרש
מהו אל תפגעי בי?
אמרה לה לא תחטא עלי לא תסבין פגעיך מני, לעזבך לשוב מאחריך, מכל מקום דעתי להתגייר אלא מוטב על ידך ולא ע"י אחרת.

כיון ששמעה נעמי כך התחילה סודרת לה הלכות גרים:
וכך
אמרה לה בתי אין דרכן של בנות ישראל לילך לבתי תיאטראות ולבתי קרקסיאות שלהם,

אמרה לה אל אשר תלכי אלך,

אמרה לה בתי אין דרכן של ישראל לדור בבית שאין שם מזוזה,
אמרה לה באשר תליני אלין,

עמך עמי, ---אלו עונשין ואזהרות, (עונשים הקבועים בתורה למי שמפר הלכות כגון סקילה למחלל שבת וכד' )

ואלהיך אלהי, שאר מצות.


וזה שעליך לא מקובל פירוש המידרש או ההלכה של הרמב"ם , זה ברור לי . כי אתה חילוני שלא מאמין במסורת .
ממילא האשכול לא מיועד אליך ,
ואם תמשיך בדרכיך תגיע לאותו המקום שציינתי למעלה
האשכול הנ"ל בא לתת את הדעת על העניין הזה .
לי ברור בהחלט שכאן בארץ ניתנו ליהודים דתות חדשות בביה"ס החילונים , זוויות שלא שמענו מעולם בהיסטוריה היהודית . רק תראה בעיניך ותחשוב לבד על גורלך .

האם סבך היה יהודי כמוך ? (והכוונה לסבך או לאבי סבך , תלוי בן כמה אתה )
הויכוח שלך הוא לא איתי
ונראה כי לא עיינת בכלל בפרטים שהבאתי .

כי מי שלא קורא או לומד ומהרהר בדברים במחשבתו , לא יגיע לעולם למסקנה שלי
רק ישאר תקוע עם עצמו .

ההיסטוריה מוכיחה שהצדק עם הדיעה שהבאתי .

ואלו שחשבו כמותך .
כבר מנוחתם עדן בבתי קיברות הגויים ומזמן הם מתבוללים .

#17 אלמוני_פלמוני

אלמוני_פלמוני

    אני בחבר'ה

  • מתרגמי רשת
  • ****
  • 862 הודעות

נכתב ב- ‎15/05/2008‏, ‎23:59

האם סבך היה יהודי כמוך ? (והכוונה לסבך או לאבי סבך , תלוי בן כמה אתה )
הויכוח שלך הוא לא איתי
ונראה כי לא עיינת בכלל בפרטים שהבאתי .

כי מי שלא קורא או לומד ומהרהר בדברים במחשבתו , לא יגיע לעולם למסקנה שלי
רק ישאר תקוע עם עצמו .

ההיסטוריה מוכיחה שהצדק עם הדיעה שהבאתי .[/font]
ואלו שחשבו כמותך .
כבר מנוחתם עדן בבתי קיברות הגויים ומזמן הם מתבוללים .


לשאלתך הוריו של אבי, וגם הוריה של אמי היו חילונים גמורים (אפילו סדר פסח הם לא עשו). זכיתי להכיר גם את סבתה של אמי - ואף היא הייתה חילונית גמורה. דווקא אני חוגג את החגים היהודיים (ואף הורי נוהגים כך). אז אתה עושה הכללה לא נכונה. הורי יהודים אף על פי שהוריהם (וסביהם) לא שמרו על שום מצווה דתית (אבל הייתה להם תודעה יהודית לאומית). ואף אני יהודי, וכך יהיו ילדי, ואני מקווה שגם ילדיהם. ואין סיבה שלא יהיה כך, כל עוד הם יתגוררו בישראל. רק אם הם יהגרו מפה, יש סיכוי שהם יאבדו את זהותם היהודית .
מכיוןן שהנהלת הפורום מסרבת למחוק את המשתמש שלי, אני נאלץ לנקוט בטריק
שיימנע ממני להיכנס לפורום עם שם המשתמש שלי. נא לא לשלוח לי פה הודעות
פרטיות! תודה.

#18 helpy4

helpy4

    אני בחבר'ה

  • רשומים
  • ****
  • 612 הודעות

נכתב ב- ‎16/05/2008‏, ‎00:18

אתה לא רציני .

אין סיכוי שבעולם שמישהו מאבותיך מלפני 150 שנה היה חילוני .
או שאתה תוצר של מקרה נדיר
האם אף אחד מאבותיך לא שמר על מיצוות ובכל זאת חי בסיביבת יהודים ?!

מי בכלל היה נותן לו לגור לידו ?
חילוני לפני כ-150 שנה היה בורח מעיירה שיש בה רק ישיבות או בתי כנסת ורק אוכל כשר מצוי שם .
ההויה היהודית לחילוני היתה דומה עליו כמו חילוני שהיום יעבור לגור במאה שערים
הוא היה מחזיק שם מעמד בקושי שבועיים
היה בורח כל עוד נפשו בו

אלא אם כן אתה גוי למהדרין . (ויש כאלה רבים בארץ עפ"י הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה חיים בארץ כ-350,000 גויים חוץ מערבים שעלו לארץ ממדינות חבר העמים )

האם אין במישפחתך יהודים דתיים ?

תבדוק את אילן היוחסין שלך היטב .


שאלות לסיום :
א. אם יצא לך להכיר אמריקאית גויה או רוסיה גויה והיא תמצא חן בעיניך מאוד .
האם תתחתן איתה ?
ב. היכרת חילונית רגילה כמוך
האם יהיה היכפת לך להתחתן איתה בנישואים אזרחיים או שתעדיף להתחתן איתה בנישואים עפ"י ההלכה בלבד ?

#19 winnie

winnie

    רק הגעתי

  • רשומים
  • *
  • 16 הודעות

נכתב ב- ‎16/05/2008‏, ‎00:35

כי אתה חילוני שלא מאמין במסורת . ממילא האשכול לא מיועד אליך ,


הלפי עכשיו באמת לא הבנתי.
אם האשכול לא מיועד לחילוניים אז למי הוא מיועד?
אתה בא לשכנע את החלק השומר מצוות פה? בשביל מה הרי אנחנו כבר משוכנעים!
וכדי לקרב את אלה שעדיין לא שומרים מצוות, זאת לא ממש הדרך.
צריכים למצוא את המכניים המשותפים ותוך כדי כך לקרבם אלינו. דרך הדגשת השלילה בלבד זה לעולם לא ילך - זה רק ירחיק אותם.

אגב הוויכוח שלכם על החילונות הוא בסך הכל עניין של שנים. החילונות היא בת קצת יותר מ 150 שנה.

עוד דבר - אתה הבאת ציטוט מדבריה של רות. אז בבקשה שים לב טוב למה שהיא אומרת לנעמי "עַמֵּךְ עַמִּי וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי"
היא קודם כל משייכת את עצמך לעם היהודי - ללאום! ורק אחר כך לתורה ומצוות - לאלוקים. וזה פשט הפסוקים עצמם. לפני שהולכים למדרשים, צריך להסתכל בתורה עצמה

ואף אני יהודי, וכך יהיו ילדי, ואני מקווה שגם ילדיהם. ואין סיבה שלא יהיה כך, כל עוד הם יתגוררו בישראל. רק אם הם יהגרו מפה, יש סיכוי שהם יאבדו את זהותם היהודית

אתה צודק. בארץ ישראל מתגלה המימד הלאומי שהוא הקודם לכל. בגולה המימד הדתי הוא זה ששמר עלינו במשך כל שנות הגלות הארוכות.
ואדם שאינו שומר מצוות, ישאר יהודי והוא אינו פחות יהודי מזה ששומר מצוות.
ההשתייכות שלנו לעם היהודי אינה תלויה בתורה ומצוות. היא תלוייה קודם כל בהשתייכות ללאום.

#20 אלמוני_פלמוני

אלמוני_פלמוני

    אני בחבר'ה

  • מתרגמי רשת
  • ****
  • 862 הודעות

נכתב ב- ‎16/05/2008‏, ‎00:45

אתה לא רציני .

אין סיכוי שבעולם שמישהו מאבותיך מלפני 150 שנה היה חילוני .
או שאתה תוצר של מקרה נדיר
האם אף אחד מאבותיך לא שמר על מיצוות ובכל זאת חי בסיביבת יהודים ?!

מי בכלל היה נותן לו לגור לידו ?
חילוני לפני כ-150 שנה היה בורח מעיירה שיש בה רק ישיבות או בתי כנסת ורק אוכל כשר מצוי שם .
ההויה היהודית לחילוני היתה דומה עליו כמו חילוני שהיום יעבור לגור במאה שערים
הוא היה מחזיק שם מעמד בקושי שבועיים
היה בורח כל עוד נפשו בו

אלא אם כן אתה גוי למהדרין . (ויש כאלה רבים בארץ עפ"י הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה חיים בארץ כ-350,000 גויים חוץ מערבים שעלו לארץ ממדינות חבר העמים )

האם אין במישפחתך יהודים דתיים ?

תבדוק את אילן היוחסין שלך היטב .

שאלות לסיום :
א. אם יצא לך להכיר אמריקאית גויה או רוסיה גויה והיא תמצא חן בעיניך מאוד .
האם תתחתן איתה ?
ב. היכרת חילונית רגילה כמוך
האם יהיה היכפת לך להתחתן איתה בנישואים אזרחיים או שתעדיף להתחתן איתה בנישואים עפ"י ההלכה בלבד ?



אני מבטיח לך שאני יהודי ע"פ ההלכה, ואני כבר נשוי ליהודיה (ולא מתכנן להתגרש ממנה...). כשהייתי תלמיד בבית-ספר עשיתי בזמנו אילן יוחסין. סבתה של אמי הייתה חילונית, כפי שאמרתי לך, ולפי מה שהיא סיפרה לי אז, גם הוריה היו חילונים. המוצא שלה הוא מבורדו (עיר בצרפת), ושם היו יהודים חילוניים מדורי דורות. לפי מסורת המשפחה הם הגיעו לשם בגירוש ספרד. הם קיבלו שיוויון זכויות מלא בתקופת המהפכה הצרפתית כי הם היו "מצורפתים" לגמרי מבחינה תרבותית (בניגוד ליהודי אלזס האשכנזים שהיו דתיים) . במשפחה שלה ידעו שהם יהודים, והם היו גאים בזה (וגם הנאצים בתקופת הכיבוש של צרפת ידעו שהם יהודים...), אבל חוץ מזה שהייתה להם תודעה יהודית, והם לא הכניסו הביתה בשר חזיר ופירות ים (הם כן אכלו את זה בחוץ...), הם לא ידעו כלום על מצוות היהדות.
מכיוןן שהנהלת הפורום מסרבת למחוק את המשתמש שלי, אני נאלץ לנקוט בטריק
שיימנע ממני להיכנס לפורום עם שם המשתמש שלי. נא לא לשלוח לי פה הודעות
פרטיות! תודה.




1 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 1 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים